Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Українська Радянська Енциклопедія arrow прит-прок arrow ПРОБЛЕМНЕ НАВЧАННЯ
   

ПРОБЛЕМНЕ НАВЧАННЯ

—один з типів розвиваючого навчання, істотною відмінністю якого є зближення психології мислення людини з психологією навчання. П. н. найповніше відповідає завданням розвитку творчого мислення учнів (студентів) в умовах об'єктивних вимог науково-тех. революції й соціального прогресу 2-ї пол. 20 ст. П. н. не суперечить інформаційно-повідомляючому і пояснювально-ілюстративному типам навчання, воно не заперечує ін. способів навчання (запам'ятовування, повторення тощо). Суть проблемного навчання полягає в пошуковій діяльності учнів, що починається з постановки питань, розв'язання проблем і проблемних завдань, закладених у навч. програмах, поступово висунутих у підручниках, у викладі й поясненні знань учителем, у різноманітній самостійній роботі учнів, у т. ч. практичній діяльності. У проблемному запитанні, на відміну від непроблемного, завжди є прихована суперечність. Воно не має готової схеми розв'язання (за зразком) і цим створює можливість нестандартних відповідей. Усвідомлена суперечність — одна сторона проблемної ситуації. Велике значення має також мотиваційна сторона проблемної ситуації, наявність в учня такого рівня знань, умінь і навичок, який був би достатнім, щоб почати пошук невідомого результату або способу розв'язання задачі. Інакше учень не "прийме" проблеми, і вона втратить значення навчальної.

Літ.: Махмутов М. И Проблемное обучение. М., 1975; Питання проблемного навчання. К., 1978.

А. М. Алексюк.

 

Схожі за змістом слова та фрази