ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗА ПОРУШЕННЯ ТРУДОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА
-заходи впливу, що застосовуються в СРСР до службових осіб, винних у порушенні законодавства про працю, правил по охороні праці, в невиконанні зобов'язань за колективними договорами і угодами по охороні праці чи в перешкоджанні діяльності професійних спілок. Передбачена ст. 105 Основ законодавства Союзу PCP і союзних республік про працю (в УРСР ст. 45, 147, 265 КЗпП УРСР) та ін. нормативними актами. Винні несуть дисциплінарну або адм., матеріальну чи кримінальну відповідальність. На вимогу профспілкового органу (не нижчого за районний к-т) керівний працівник, який порушує законодавство про працю, не виконує зобов'язань за колективним договором, може бути усунений з посади або звільнений з роботи Адміністративні стягнення на винних службових осіб у вигляді штрафу накладаються правовими інспекторами праці - за порушення законодавства про працю і тех. інспекторами праці - за порушення правил по охороні праці. До матеріальної відповідальності притягають, зокрема, за звільнення або переведення працівника на іншу роботу з явним порушенням закону та затримку виконання рішення нар. суду про поновлення його на роботі. Кримінальну відповідальність представників адміністрації встановлено ст. 133- 135 КК УРСР.