— комплекс споруд для обслуговування пасажирів морських міжнародних і внутрішніх ліній, виконання вантажних, поштових і багажних операцій у морських портах. Розрізняють М. в. (іл.): пасажирські й вантажопасажирські, кінцеві й проміжні, з пірсовою (див. Пірс) або причальною системою швартування суден. До морських вокзалів (особливо до вантажопаса-жирських) підходять розгалужені залізничні колії й автомоб. шляхи; значна протяжність причальної лінії дає змогу одночасно обслуговувати кілька суден. В будинку М. в. (найчастіше дво- або триповерховому) є приміщення: операційні, для чекання й відпочинку пасажирів, службові та ін. Склади вантажопасажирських М. в. розміщують на першому поверсі — на рівні причальних споруд, операційні та ін. приміщення — на другому і третьому поверхах. У таких М. в. застосовують спец, посадочні пристрої, зокрема підйомно-поворотні й телескопічні трапи. В СРСР найбільші М. в.— у Ленінграді, Ризі, Баку, Владивостоці, зокрема в УРСР — в Одесі, Севастополі, Ялті, Ізмаїлі.
П. Р. Дубинський.

|