—в системі М-ва освіти УРСР. Створений 1945 у Києві. Наук. тематика ін-ту охоплює широке коло теор. і прикладних проблем методології психологічних досліджень, заг., вікової, дитячої, пед., соціальної психології, психофізіології, шкільної та профес. психодіагностики, психології навчання й виховання учнівської молоді, психології праці, управління, психології аномальних дітей тощо. Гол. спрямування цих досліджень — вивчення об'єктивних закономірностей функціонування психологічного фактора у виробництві, управлінні, наук. пізнанні, навчанні й вихованні, творчості, дозвіллі й відпочинку, проектування нових зразків людської діяльності в умовах соціалістичного способу життя й дальшого розгортання наук.-тех. революції. В ін-ті поєднуються фундаментальні й прикладні дослідження, опрацьована й реалізується система заходів по впровадженню психо-.логічних розробок у пед. і соціальну практику. Ін-т здійснює координацію психологічних досліджень в УРСР, надає допомогу М-ву освіти, Держ. к-ту по профтехосвіті щодо оптимізаиії навч.-виховного процесу в школах і проф.-тех. уч-щах, пед. вузах поширенні психологічних знань серед викладачів, студентів, учнів, батьків, громадськості, узагальненні передового пед. досвіду. Осн. структурним підрозділом ін-ту є лабораторія (на 1982 — 21). При ін-ті є наук. б-ка (120 тис. одиниць зберігання) й експериментальна майстерня. Ін-т видає міжвідомчий наук.-методичний збірник "Психологія" (виходить з 1965 раз на рік).