Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Енциклопедичний словник-довідник з туризму arrow е arrow ЕЛЕКТРОННИЙ КЛЮЧ (KEY CARD)
   

ЕЛЕКТРОННИЙ КЛЮЧ (KEY CARD)

- пластикова магнітна картка з індивідуальним кодом для відкривання і закривання замка готельного номера. Висококласні готелі встановлюють електронну систему замків у номери, які можуть бути відчинені тільки Е. к. Користування ним контролюється з центр, пульта. На картці записані час і дати обслуговування. По закінченні терміна або в разі несплати до номера неможливо потрапити без втручання персоналу.

Автоматизована система контролю електронних замків і ключів необхідна для налагодження повної безпеки в сучасному готелі. Це дає змогу, з однієї сторони, досягти максимального рівня особистої безпеки клієнтів, а з іншої - захистити персонал від необґрунтованих звинувачень, а також підтримувати високий рівень професіоналізму в сучасній індустрії прийому гостей. Е. к. виготовляються за спеціальною технологією, яка гарантує абсолютну точність і суміщення зі зчитувальним пристроєм кожного замка. Матеріал, з якого виготовлені Е. к., не накопичує статичного струму, нечутливий до пилу й вологи, стійкий до механічної дії.

Служба портьє має спеціальне устаткування:

а) міні-термінал розміром з настільний калькулятор, який дає змогу оперативно виготовляти Е. к. будь-якого рівня, захищені особистим кодом;

б) пристрій кодування Е. к. - магнітний або оптичний. Як тільки відповідна інформація вводиться в міні-термінал, пристрій кодування Е. к. записує новостворений код на новий Е. к., готовий до використання клієнтом і обслуговуючим персоналом.

в) пристрій передачі інформації - використовується як інтерфейс між пристроєм кодування Е. к. і дверним замком у випадку, якщо коди співпадають.

г) система підтвердження Е. к. Використовується

для перевірки особистих ключів і дозволу використання їх у різних ситуаціях, таких як перевірка ліфтів, паркування, відвідування магазинів, ресторанів, барів, прохід через парадні двері. Як тільки новий ключ, підготовлений службою реєстрації, вставляється у відповідний замок, код попереднього ключа цього рівня автоматично анулюється. Таким чином, вкрадені або загублені ключі не можуть бути використані, якщо клієнт повідомив про це своєчасно.

Існує до 12 робочих рівнів Е. к. для всіх категорій обслуговуючого персоналу. Передбачаються два замикання і відчинення замків, одноразові ключі й система, яка виключає для клієнта можливість потрапити в номер після виписки з готелю. Всі коди для Е. к. генеруються центр, комп'ютером. Кожен код абсолютно індивідуальний, оскільки комп'ютер може створити кілька мільйонів різних комбінацій. За необхідності є можливість зробити дублікати Е. к. Системи можуть бути адаптовані для готелів, які мають від 25 до 2 тис. кімнат. Крім центр, комп'ютера, система включає:

1) термінал адміністрації, що використовується уповноваженими особами з адміністрації готелю для отримання доступу до інформації, яка зберігається в комп'ютері, або для внесення змін в систему. Цей термінал дає адміністрації змогу досягти максимальної гнучкості системи. Центр, комп'ютер встановлюється в приміщенні з контрольованими кліматичними параметрами на певній відстані від служби реєстрації;

2) принтер комп'ютера. Інформація, яка на ньому друкується, доступна тільки спеціально уповноваженій посадовій особі готелю;

3) центр, процесор, здатний обслуговувати систему контролю на 5 тис. кімнат.

Така багатофункціональна інформаційна система контролює до 15 пристроїв кодування Е. к. і 30 міні-терміналів, а також термінал адміністрації. Комп'ютер можна ще використовувати для контролю над видаленими пристроями кодування для особливих місць реєстрації клієнтів. Доступ до комп'ютера можливий тільки з дозволу оператора, якому відомий код. На Е. к. можна розмістити певні зображення: назву готелю, логотип тощо. Крім того, на них можна робити рекламні написи, наклейки тощо. Кожен електронний замок має "контрольний журнал", який дає змогу адміністрації точно встановити, коли і ключем якого рівня замок відчинявся останній раз. Разом з додатковим рівнем системи це дає вичерпну інформацію, яка до того ж відновлюється спеціальним пристроєм. Е. к. можуть бути використані в 12 різних режимах роботи:

- "КЛІЄНТ": кожен клієнт отримує ключ, код якого підходить тільки до замка його кімнати. Якщо в замок вставити новий ключ, автоматично виключається можливість відкрити замок номера попереднім ключем цього ж режиму. Можна видавати дублікати ключа для сімейного або спільного користування.

- "ПОКОЇВКА": забезпечує доступ до визначеної кількості номерів, закріплених адміністрацією за покоївкою. В цьому режимі можливе створення ключів-дублікатів, якщо ця група номерів обслуговується двома або трьома покоївками. Цими ключами можна відкрити тільки закріплені за ними номери.

- "ПРАЛЬНЯ": ключ видається персоналу готельної пральні й хімчистки, доступ дозволяється тільки в номери, закріплені за ними адміністрацією.

- КІМНАТНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ": видається за принципом доступу в групу номерів, але включає розпізнавальний код, який дає змогу визначити, хто з персоналу відкривав замок.

- "МІНІБАР": для номерів з холодильником або міні-баром; за допомогою цих ключів можливий доступ у визначені адміністрацією номери. Ключі мають розпізнавальний код.

- "ІНЖЕНЕРНА СЛУЖБА": забезпечує доступ персоналу цієї категорії в номери з попередньо запрограмованими замками. Кожен ключ розпізнається замком як ключ інженерної служби.

- "X": запрограмований для функціонування не тільки на одному поверсі й, так само як інші режими, функціонує незалежно від режимів "КЛІЄНТ", "ПОКОЇВКА" тощо. У будь-який момент ключ, що працює в режимі "X", має доступ у приміщення, куди входить підлеглий персонал.

- "ДИРЕКТОР": ключ функціонує окремо і незалежно від усіх інших режимів. Як правило, він забезпечує доступ у будь-який номер готелю в тому випадку, коли не використовується механізм "стопор" або "секрет". Такий ключ, який відкриває всі замки, називається master card.

- "ВІД'ЇЗД КЛІЄНТА": ключ може видаватися уповноваженій особі на випадок необхідності. Цей режим використовується для того, щоб блокувати замок і не допустити повернення гостя в номер після остаточного розрахунку за проживання. Як тільки новий ключ КЛІЄНТА вставляється в замок, то він автоматично повертає замок у нормальне положення.

- "АВАРІЯ": ключем в цьому режимі користується тільки адміністрація, щоб у випадку екстреної необхідності отримати доступ у будь-яке приміщення і зняти будь-який замок зі стопора. Використовується також для перевірки кредиту і для виписки гостя з готелю. Крім того, цей режим дає змогу блокувати цілі поверхи або корпуси, що може бути необхідним в інтересах безпеки або розселення.

- "ЗАПАСНИЙ КЛЮЧ": у випадку припинення подачі електроенергії або під час профілактики комп'ютерної мережі ці раніше запрограмовані ключі можуть видаватися новим гостям. Такі ключі, як правило, зберігаються в сейфі готелю або іншому належному місці.

- "ОДНОРАЗОВИЙ КЛЮЧ": видається для одноразового доступу в номер з дозволу адміністрації, наприклад, телевізійного майстра, квіткарки тощо. Цей ключ відкриває двері тільки один раз.

 

Схожі за змістом слова та фрази