Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Енциклопедичний словник-довідник з туризму arrow б arrow БРОНЮВАННЯ (ADVANCE RESERVATION)
   

БРОНЮВАННЯ (ADVANCE RESERVATION)

- закріплення за попереднім замовленням за туристом місця в готелі, ресторані, на транспорті, а також на культурно-видовищному заході. Середньорічна завантаженість готелів становить 60-70%. Однак у пік сезону, в період важливих подій (виставки, фестивалі, великі спортивні змагання) або з інших обставин у туристів можуть виникнути труднощі з отриманням номера. Туристські послуги - розміщення в готелі, місце в літаку, потязі чи автобусі - продукт, що "швидко псується". Втрачену можливість їх продати полишено назавжди. Тому служба Б. має робити все від неї залежне, щоб заповнити вільні місця завчасно і якомога раніше. З цією метою готелі намагаються проводити такі заходи, як конгреси, конференції, симпозіуми, семінари, фестивалі, ярмарки, виставки, змагання та ін., які потребують попереднього Б. Номери, не заброньовані заздалегідь, передаються для вільного продажу в службу розміщення, обов'язком якої є залучення якомога більшого числа гостей з поселенням за найвищою ціною. Власник готелю або відповідний менеджер завжди мають перспективний план завантаженості на сезон і поточний план заїзду гостей. Досвідчені менеджери враховують звичайну статистику відмов і свідомо набирають більше замовлень, ніж реально мають вільних номерів з врахуванням ануляції Н. Туристів-індивідуалів(1-4 особи) можна розмістити доволі оперативно, при цьому вони навіть мають можливість отримати значну знижку в ціні за номер, "що горить". Для групового і конгресового туризму Б. (резервування) слід робити завчасно. Замовлення на проведення конгресу (понад 500 учасників) найчастіше погоджується майже за рік. Існує кілька способів Б.: телефоном; за спеціальним безкоштовним телефонним номером (наприклад, у США він починається з цифр 1800); через Інтернет; за допомогою глобальних телекомунікаційних систем бронювання і резервування (див. Система бронювання і резервування електронна). Б. подвійне - підтвердження розміщення додатковим групам чи індивідуальним туристам у випадку, коли всі місця вже зайнято. Незважаючи нате, що існує сувора відповідальність за відмову в наданні вже підтвердженого Б., готелі йдуть на подвійне Б., оскільки статистика підтверджує стійку частку відмов від нього. Під час замовлення номера необхідно точно вказати бажане клієнту розміщення: одномісне, двомісне, вид ліжка тощо. В автоматизованих системах Б. туристських послуг бажані умови вказується в кодах: "S" - Single; "Т" - Twin; "D" - Double; "F" - Family; "PBS" - En - suite facilities. В США інформацію про наявність місць у готелі можна отримати в аеропорту. Бронюючи номер за телефоном, потрібно отримати в реєстратора номер підтвердження й погодити час поселення. В готелі паспорт, як правило, не подається, посвідченням особи може бути кредитна картка. Ланцюги готелів мають спеціальні служби і публікують свої правила резервування. Наприклад, у Holiday Inn. рекомендується резервувати від однієї до дев'яти кімнат, банкет, семінар та інші послуги за 50 тижнів до заїзду. Замовлення можна зробити через центр за безкоштовним телефоном 800 Holiday. Однак для Б. понад 10 кімнат і великого банкету необхідно завчасно звернутися до служби 800 Meeting.

 

Схожі за змістом слова та фрази