Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Енциклопедичний словник-довідник з туризму arrow с arrow СИСТЕМА БРОНЮВАННЯ І РЕЗЕРВУВАННЯ ЕЛЕКТРОННА
   

СИСТЕМА БРОНЮВАННЯ І РЕЗЕРВУВАННЯ ЕЛЕКТРОННА

- найважливіший канал .збуту продукту туристського. За сучасних умов більша частина готельної квоти (60-70%) знаходиться під контролем централізованої системи бронювання компаній. С. б. і р. е. вирішують такі завдання: а) пропонують постачальникам туристських послуг (провайдерам авіаперевезень, розміщення, харчування, прокату автомобілів тощо) єдину глобальну мережу збуту їхньої продукції через систему турагентств і комерційних бюро авіакомпаній; б) пропонують турагентствам доступ до міжнародних провайдерів, дають можливість здійснювати узгоджену політику маркетингу і менеджменту; в) поєднують можливості турагентств і бюро авіакомпаній в одну мережу; г) забезпечують взаємодію з усіма глобальними системами бронювання і резервування:

AMADEUS, SABRE, WORLDSPAN, GABRIEL, GALILEO. У С. б. і p. е. турагент знаходить інформацію про маршрути, готелі й засоби комунікації з іншими транспортними системами. Таким чином, надзвичайно важливим фактом для авіакомпаній, як і для готелів, є наявність інформації про них в якомога більшій кількості комп'ютерних терміналів. Лідером ринку в індустрії комп'ютерного резервування є САБРЕ (SABRE) компанії Амерікен Ейрлайнз. В Європі є два консорціуми, кожен з яких використовує власну систему: ГАЛІЛЕО (GALILEO) і АМАДЕУС (AMADEUS).

Консорціум ГАЛІЛЕО складається з КЛМ, Брітіш Ейруейз, Аліталіа, Суїс Ейр і Ковіа, дочірньої компанії фірми Юнайтед Ейрлайнз, яка зі своєю системою резервування

АПОЛЛО конкурує з САБРЕ в Амерікен Ейрлайнз.

АМАДЕУС об'єднався з САБРЕ, її європейськими власниками є САС, Ейр Франс, Іберіа та Люфтганза. Розробка такої системи - надзвичайно дорогий проект. Перша фаза розробки коштувала консорціуму АМАДЕУС більш як 250 млн дол. Для

ГАЛІЛЕО витрати склали приблизно половину цієї суми. Ковіа (АПОЛЛО) в цілому вклала бл. 1,3 млрд дол. Однак величезні також і прибутки.

АПОЛЛО отримав 160%, а САБРЕ - 65% прибутку на інвестиціях у свої Системи електронного резервування. На цих системах вони заробляють більше, ніж на інших видах діяльності. На різні Розподільні Системи Турагентів - TADS (Travel Agent Distribution System) у США підписалися:

Кількість турагентів

Термінали електронного резервування 1

САБРЕ

12500

59000

АПОЛЛО

9200

43000

Система Один

6700

25000

ПАРС

5200

19000

ДАТАС

11

3200

11200

1 CRT - Computer Reservation Terminal.

Інформаційно-сервісний центр ГАЛІЛЕО наводить дані про більш як 40 тис. турагентств, можливості резервування чи замовлення квитків на 500 авіалініях, а також бронювання місць в основних готелях, автомобілів у компаніях з прокату, замовлення кают у морських круїзах по всьому світу. Наприклад, методи бронювання номерів у готелях і дозвілля, що використовуються турагентами Пн. Америки, виглядають так: при бронюванні з метою комерції: 49% - тільки TADS, 33 - безмитний телефон, 14 - сполучення, 4% - інші. При бронюванні з метою дозвілля: 46 % - безмитний телефон, 30 - тільки TADS, 14 - сполучення, 10% - інші. Отже, на північноамериканському ринку йде наступ Розподільчих Систем Турагентів - TADS. Немає підстав очікувати, що ситуація в Європі розвиватиметься інакше. За САБРЕ й

АПОЛЛО - 75% усіх систем резервування авіаліній. У той же час більшість дрібних і середніх готелів, не знайомі з системами TADS, мають проблеми зі збиранням інформації, вчасно не повідомляють (згідно з вимогами) дані про себе і не знають, як застосовувати цю систему як канал маркетингу. Наявні пропозиції зі створення комунікаційної мережі даних, що електронним способом з'єднує готель з готельними терміналами Системи електронного резервування, а також з мережами авіаліній і турагентств, не вирішують проблем використання маркетингових можливостей цих систем або створення реклами фірмової марки за допомогою збуту і маркетингу.

 

Схожі за змістом слова та фрази