Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С. arrow П-пен arrow ПАБЛІК РІЛЕЙШНЗ
   

ПАБЛІК РІЛЕЙШНЗ

[англ. (амер.) public relations — зв'язки з громадськістю, від public, лат. publicus — суспільний, громадський і relation, лат. relatio — відношення, зв'язок] — особливий вид діяльності держ. органів, політ, партій, громад, орг-цій, корпорацій, фірм тощо, пов'язаний з формуванням сприятливої громад, думки з того або ін. питання. Широко використовуються при формуванні представницьких органів різних рівнів. П. р. спрямовані на налагодження і підтримання взаємовигід. зв'язків, стану доброзичливості й взаєморозуміння між заінтересованим органом чи організаціями і різними громад, об'єднаннями, від яких залежить успіх діяльності цих органів і організацій. Передбачають: аналіз і прогнозування громад, думки, що може позитивно або негативно вплинути на плани органу чи організації; надання кон-сультат. допомоги при прийнятті рішень, які можуть мати соціальні наслідки, або щодо подолання криз, ситуацій, розв'язання конфліктів з метою збереження позитивного імунітету органу чи організації; планування і реалізацію програм формування сприятливої для органів чи організацій громад, думки; видання і поширення з цього приводу прес-релізів, брошур, буклетів тощо, проведення брифінгів, семінарів, прес-конференцій та ін.; нейтралізацію негат. чуток щодо відповід. суб'єктів; лобіювання у законод. та викон. органах влади прийняття тих або ін. рішень тощо. Завдання П. р. реалізуються через спец, підрозділи органів та організацій, а також самост. консультат. фірми і групи. У багатьох країнах функціонують нац. профес. т-ва П. р. В Україні немає спец, нормат. акта з питань відносин у сфері П. р. Окремі ж питання щодо здійснення П. р. регулюються нац. зак-вом про інформацію і ЗМІ.

Літ.: Королько В. Г. Основы паблик рилейшнз. К., 2000.

О. В. Батанов.