Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Енциклопедичний словник-довідник з туризму arrow с arrow СУБ'ЄКТИ РИНКУ
   

СУБ'ЄКТИ РИНКУ

- складові ринкової системи економічних відносин. Домогосподарство - господарська структурна одиниця ринку. Цей Є. р. - кінцевий споживач продукту туристського і послуг - виступає також власником і постачальником деяких чинників виробництва (капітал, робоча сила) туристського продукту. Суб'єкт господарювання - ділова структурна одиниця ринку, що використовує чинники виробництва для отримання прибутку, який спрямовує на просте і розширене відтворення туристського продукту, постачальником якого виступає на ринку. Уряд - регулювальна структурна одиниця ринку. Представлений бюджетними державними підприємствами, установами і відомствами, що регулюють виробництво, розподіл і споживання туристського продукту. Спеціалізація туристських підприємств визначається складністю сучасних технологій організації й обслуговування, за яких жоден підприємець не в змозі самостійно цілком забезпечити себе необхідними ресурсами. Він змушений звертатися до інших С. р., і між ними виникає поділ праці при виробництві тих чи інших сегментів технологічного циклу виробництва і споживання туристського продукту. Економічна обґрунтованість С. р. означає їхню незалежність у прийнятті господарських рішень. С. р. самостійно вирішують три головні економічні проблеми: що виробляти, як виробляти і для кого виробляти туристський продукт. Економічна обґрунтованість базується на праві власності й визначається прийнятими організаційно-правовими формами туристських підприємств. Транзакційні витрати С. р. формують межі ринку і являють собою витрати, пов'язані не з виробництвом туристського продукту, а з допуском його на туристський ринок, придбанням ліцензії, сертифікацією продукції та ін. Якщо транзакційні витрати перевищать прибутки, ринок не функціонуватиме.

 

Схожі за змістом слова та фрази