Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Енциклопедичний словник-довідник з туризму arrow г arrow ГІСТЬ
   

ГІСТЬ

- 1. Давньоруське слово Г. означає "приїжджий купець" (XI ст.); у ХУІ-ХУП ст. так називали найбагатших купців, що одержали царську жалувану грамоту на особливі привілеї і право на зовнішню торгівлю. Гостинцем іменувався великий проїжджий шлях. Подорожам "іноземних гостей" надавалося великого політичного значення. Так, київський князь Володимир Мономах у своєму "Повчанні" заповідав синам добре приймати "гостей", піклуватися про них, тому що ці "мимоходящие" люди можуть рознести по світу вісті про країну і про князя. 2. Особа, запрошена для туристської поїздки. В сучасній туристській практиці широко використовується така форма запрошення, як прийом Г. і представників закордонних партнерів для встановлення знайомства, безпосередньої передачі інформації про туристські можливості, маршрути, бази і програми, рекламної та ділової поїздки з метою розробки угоди і досягнення домовленостей. 3. У туризмі найпоширенішим є визначення відвідувач: особа, що знаходиться поза постійним місцем проживання більш як 24 год з метою перебування в районі туристського об'єкта і споживання туристських послуг (розміщення, харчування, транспорт, відпочинок, екскурсії, зустрічі, бесіди, контакти). Граничний термін перебування визначається 3-6, в деяких випадках - 12 місяцями.

На поч. XX ст. переважну масу Г. становили інтелігенція, аристократія, буржуазія, купецька еліта. Ставши однією з форм використання вільного часу в умовах розширення практики надання оплачуваних відпусток, туризм з привілею вищих соціальних класів із серед. 40-х рр. поступово перетворюється на масове явище й отримує бурхливий розвиток у 50-80-ті рр. XX ст. Саме тоді з'явилися нові ліберально-демократичні концепції обслуговування, орієнтовані на потреби у відпочинку представників "середнього класу", яких і стали іменувати Г., що відповідало ідеї гостинності як основоположної в сфері туризму. "Без відчуття, що про нього піклуються, людина, яка переступила поріг підприємства обслуговування, скоріше є споживачем, ніж Г., прохачем, ніж постійним покупцем, бездушним предметом, ніж людиною... На щастя, клієнти не прийняли цю тенденцію, і нині Г. зайняв місце серед найважливіших осіб, а кваліфікований обслуговуючий персонал повернув собі розуміння своєї найвищої цінності", - стверджує Ч. Метелка. Відомі також висловлювання М. Сталтера (див. Сталтера кодекс): "Ніколи не виявляйте зухвалості і сарказму стосовно Г. Г. оплачує вам вашу платню. Він ваш безпосередній благодійник". "Жодному службовцеві готелю не дано права сперечатися з Г. навіть через дрібниці. Службовець зобов'язаний вирішити справу так, щоб зробити приємність Г. Суперечкам немає місця в готелі Сталтера". У цих цитатах присутній дух гостинного ставлення до туриста, що перетворює його з клієнта на Г. Подібне "домашнє" ставлення до туристів особливо виявляється в увазі до постійних клієнтів, тобто Г., що відвідують цей готель кілька разів.

Деякі великі готелі створили спеціальні програми для своїх постійних Г. За цими програмами вони отримують особливі переваги: зниження вартості розміщення, обумовленого мінімальним числом ночівель, проведених у готелі конкретного ланцюга. Ці програми ланцюгів готельних пов'язані з аналогічними програмами на основних авіалініях. Обслуговування індивідуальне - обслуговування, під час якого приймається до уваги все, що подобається і не подобається Г. як людині.

 

Схожі за змістом слова та фрази