Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Українська Радянська Енциклопедія arrow паш-перг arrow ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ
   

ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ

— галузь психології, яка вивчає закономірності психічної діяльності людей у процесі навчання, виховання й оволодіння соціальним досвідом. П. п. тісно пов'язана з фізіологією вищої нервової діяльності, віковою психологією і педагогікою. Центр. проблема П. п.— виявлення і використання психологічних резервів педагога й учня (студента) з метою оптимізації навч.-виховного процесу. Як галузь науки почала складатися в 2-й пол. 19 ст. (засновник П. п. в Росії — К. Д. Ушинський). П. п. поділяється на психологію навчання, психологію виховання і психологію вчителя. Використовує методи спостереження і самоспостереження, експертизу продуктів діяльності тих, хто навчається (письмові роботи, малюнки, конструкції навч. приладів та ін.), експеримент (природний, констатуючий і формуючий), інтерв'ю, анкетування тощо. Значне місце посідає вивчення вікових та індивідуальних відмінностей учнів (студентів). Основоположні принципи П. п. в СРСР — єдність навчання, виховання і розвитку індивіда, комуністична спрямованість навч.-виховного процесу, спільна діяльність педагога й учня (студента) та ін. В умовах наук.-тех. революції П. п. охоплює аналізом всі психологічні проблеми народної освіти.

Літ.: Возрастная и педагогическая психология. М., 1973; Крутецкий В. А. Психология обучения и воспитания школьников. М., 1976; Психологічна наука, вчитель, учень. К., 1979.

В. І. Войтко.

 

Схожі за змістом слова та фрази