Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Енциклопедичний словник-довідник з туризму arrow е arrow ЕТИКЕТ
   

ЕТИКЕТ

(фр.) - уміння вишукано і чемно поводитися. Одна з найважливіших складових індустрії гостинності. Діловий Е. перетворився на стратегію досягнення успіху і насамперед оцінюється не нижче, ніж інтелект, майстерність і обдарованість. Наприклад, у США першою запорукою процвітання вважають гарні манери, привітну посмішку і дружнє ставлення до оточення. Це стосується всіх - від клерка до президента великої компанії. Найважливіше значення при цьому має імідж - мистецтво управляти враженнями. В розвинутих країнах в органах державного управління, корпораціях, компаніях, фірмах тощо існують спеціальні структурні підрозділи PR (public relations - зв'язків з громадськістю), що цілеспрямовано формують відповідний імідж установи, програми, конкретної особи тощо. В державах СНД, в т. ч. в Україні, інститут PR поки що перебуває в стадії становлення. Дотримання Е. на службі допомагає становленню лідера і сприяє кар'єрі. Він складається з таких елементів стилю поведінки:

- пунктуальність. Запізнення на роботу викликає незадоволення не тільки начальника, а й співробітників і навіть підлеглих. Пунктуальна людина створює враження працівника, вірного своїм співробітникам, всьому колективу і фірмі загалом;

- вчасне виконання своїх обов'язків і розпоряджень керівництва;

- уміння сказати необхідні слова в потрібний момент і не говорити зайвого;

- суворе зберігання секретів фірми;

- стримана поведінка в усіх службових ситуаціях;

- доброзичливе й уважне ставлення до оточення;

- коректне вбрання. Перше враження клієнта або майбутнього партнера від зустрічі має бути бездоганним. Цьому сприяє кожна деталь одягу: начищене взуття, відпрасовані складки на брюках чи платті, гармонія кольорів, витончені й доцільні прикраси, аксесуари, відповідність сезону тощо;

- правильна мова - центр, елемент ділового Е., оскільки сприймається в сукупності з манерою одягатися, а телефонна розмова часто стає єдиним каналом створення іміджу. Вживання нецензурної лексики неприпустиме.

 

Схожі за змістом слова та фрази