Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Енциклопедичний словник-довідник з туризму arrow у arrow УГОДА АГЕНТСЬКА
   

УГОДА АГЕНТСЬКА

(договір агентський) - передача виробником туристського продукту (принципалом) послуг туристському агенту, а також передача права на продаж як окремих видів послуг, так і інклюзив-турів від імені і за рахунок принципала. У. а. містить окремі інструкції агенту щодо виконання покладених на нього завдань, обмежує сферу і територію дії агента, встановлює права й обов'язки стосовно принципала, порядок виплати комісійних. У. а. оформляється також і у вигляді ліцензії, що видається туроператором або транспортною компанією (принципалом). Ліцензія передбачає обов'язкове виконання турагентом низки позицій, що стосуються: розміру обороту туристського агентства; кваліфікації персоналу; місцезнаходження турагентства; встановлених принципалом ціни і розміру комісійних; зобов'язань турагента (наприклад, не надавати знижки з ціни іншим агентам); особливих обмежень (наприклад, усі кошти, одержувані від продажу послуг, не належать агенту і відокремлюються від його власних коштів; вся документація, що стосується продажу послуг і турів, може бути в будь-який момент перевірена принципалом); зобов'язань турагента з реклами; зобов'язань ексклюзивного характеру. Типові умови У. а. на перевезення розроблені Міжнародною асоціацією авіаційного транспорту (ІАТА). Вони передбачають надання агенту права продажу авіаквитків і резервування місць на авіалініях ІАТА з отриманням за кожен проданий квиток чи зроблене резервування комісійної винагороди в розмірі 7,5%. Принципал видає бланки авіаквитків і дозволяє користуватися своєю торговою маркою, а також пільговими туристськими тарифами для організації авіаційних інклюзивів-турів.

 

Схожі за змістом слова та фрази