Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С. arrow Н-неб arrow НАЦІНКА
   

НАЦІНКА

— надбавка до роздріб, цін на спож. товари, що продаються у роздріб, торгівлі (торгова Н.) та на підприємствах громад, харчування (напр., Н. на спиртні напої та тютюн, вироби). Використовується також у сфері реалізації продукції вироб.-технічного призначення. Система Н. призначена для покриття витрат на реалізацію продукції (товарів), обслуговування споживачів та отримання прибутку. Розмір Н. диференціюється за видами продукції та категоріями підприємств. Порядок і умови встановлення Н., визначення їх гранич. розміру і використання здійснюються відповідно до зак-ва про ціни і ціноутворення, матеріально-тех. забезпечення, роздрібну торгівлю, громадське харчування, надання послуг населення тощо. На фонд, ринку існує т. з. націнка дилера, що є оплатою дилер, послуг, пов'язаних з купівлею у клієнта цін. паперів і наст, продажем за вищою ціною, куди входить і сума оплати праці дилера. Літ.: Кардаш В. Я. Маркетингова товарна політика. К. 2000; Економіка підприємства. К., 2001.

В. П. Нагребельний.