Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Українська Радянська Енциклопедія arrow велико-верт arrow ВЕЛИКОГО БІЗНЕСУ ТЕОРІЯ
   

ВЕЛИКОГО БІЗНЕСУ ТЕОРІЯ

- буржуазна апологетична концепція, спрямована на обґрунтування та виправдання влади і політики великих монополій Останні (названі "великим бізнесом"), відповідно до В. б. т., видаються за нібито необхідний фактор суспільного прогресу і задоволення потреб сучасного суспільства. В. б. т. виникла в 40-х рр. 20 ст. у США; її пропагували бурж. економісти Г. Моултон, Д. Лілієнталь, А. Д. Каплан, К. Рендолл, Дж. Уорсі та ін. Прихильники В. б. т. намагаються представити величезне зростання екон. могутності монополій, їхнє дальше злиття з держ. апаратом як встановлення гармонії дрібного й великого виробн. у т. з. державі великої корпорації. У зв'язку з цим монополістичні об'єднання розглядаються як носії екон. і тех. прогресу, як основа зміцнення й увічнення капіталізму. В дійсності, підміняючи питання про панування монополій питанням про переваги великого виробн., бурж. економісти зображують бізнес у повному відриві від факту капіталістичної власності на засоби виробн. Оснований на власності невеликої групи капіталістів, "великий бізнес" використовує велике виробн. і втручання д-ви в економіку в своїх корисних інтересах і тому фактично обмежує, гальмує тех. прогрес і розвиток виробн., розорює дрібних виробників, призводить до дальшого зниження життєвого рівня трудящих, загострення всіх суперечностей капіталізму.

А. І. Кредісов.

 

Схожі за змістом слова та фрази