Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Енциклопедичний словник-довідник з туризму arrow б arrow БАНК
   

БАНК

- установа, що акумулює кошти організацій (осіб), надає кредити, здійснює грошові розрахунки, облік векселів, емісію грошей і цінних паперів, операції з іноземною валютою тощо з метою найраціональнішого використання фінансових коштів для розвитку бізнесу. Б. відіграє роль перерозподільника фондів, запозичених: на грошовому ринку - відповідно до встановлених відсотків; у вкладників - під визначений відсоток. Гроші, які "купує Б.", винагороджуються або відсотками, що виплачуються, або послугами, що надаються (наприклад, чековим обігом). Відсотки по вкладах залежать від їхніх характеристик. Так, розміщення грошей на встановлені терміни (строкові вклади) приносить вкладникам додаткові відсотки, оскільки можливість розпоряджатися ними дає службовцям Б. великі переваги, адже вони точно поінформовані, на який час визначені грошові суми залишаться вільними, і, виходячи з цього, визначають обсяги позичок, які можуть бути реалізовані. Баланс отриманих внесків і наданих кредитів різний: Б. може мати як потребу в капіталах, так і їх надлишок. Це пояснює існування грошового ринку, де Б. "купує" додаткові капітали, необхідні для його кредитних операцій. Ціна, що йде на сплату, являє собою відсотки на грошовому ринку. Різниця між процентною ставкою позик і процентною ставкою, за якою Б. надає позички, називається маржею.

Б. відіграють важливу роль у розвитку туризму. Швидко розширюючи кредити, вони можуть прискорити попит і сприяти зростанню інфляції й імпорту і, навпаки, скорочуючи фінансування високими відсотками, можуть сприяти спаду економіки туризму. Усі держави усвідомили необхідність контролювати діяльність банківської системи шляхом створення центр. Б. з метою реалізації економічної політики, що провадиться урядом. Для розвитку туристської галузі має існувати спеціалізований інвестиційний Б., який дозволив би туристсько-екскурсійним підприємствам перейти на повний госпрозрахунок. Він також потрібний управлінським структурам, що працюють на асоціативних засадах. Завдання такого Б.: реалізація інвестиційної політики в галузі туризму на підставі конкурсного добору найефективніших проектів, у т. ч. створення спільних підприємств; формування системи короткострокового кредитування; розробка економічного механізму, що сприятиме впровадженню нових технологій, форм і методів туристського обслуговування; інші види банківських послуг. За функціями Б. можуть бути емісійними (центр. Б.) і комерційними; за типом власності - державними, акціонерними, кооперативними, приватними і змішаними; за сферою обслуговування - регіональними (місцевими), міжрегіональними, національними, міжнародними. Б. можуть мати (або не мати) мережу філій, обслуговувати кілька галузей або спеціалізуватися на одній галузі економіки. За характером операцій Б. також може виконувати тільки певну операцію або діяти як універсальний, обслуговуючи клієнтів з усього спектра банківської діяльності. Якщо в банківській системі відсутні Б., що спеціалізуються на обслуговуванні туристської галузі, туристські організації звертаються до послуг універсальних багатогалузевих Б.

 

Схожі за змістом слова та фрази