Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Енциклопедичний словник-довідник з туризму arrow м arrow МЕНЕДЖМЕНТ ТУРИСТСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
   

МЕНЕДЖМЕНТ ТУРИСТСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ

- має ієрархічну будову відповідно до управлінського статусу: рядові службовці; супервайзери; менеджери середньої ланки; топ-менеджмент (верхня ланка). Ієрархія М. т. о. представлена кількісно в співвідношенні: 1 => 3 => 10 => 30, тобто на 1 менеджера вищої ланки припадають З менеджери середньої ланки, 10 супервайзерів і 30 рядових службовців, які й виконують всю роботу в організації. Топ-менеджмент передусім включає такі менеджерські посади: в менеджменті гостинності - генеральний директор; заступники генерального директора; директор; керуючий готельним ланцюгом; у менеджменті туроперейтингу - генеральний директор; керуючий туроператорським ланцюгом; заступник генерального директора (комерційний директор). Середня керівна ланка в сфері гостинності включає такі менеджерські посади: керівник відділу; директор зміни; керівник служби. Управління лінійне - система менеджменту у великих туристських організаціях, що відповідає за визначення політики і виконання основних функцій організації (виробництво і збут туристського продукту). Управління функціональне - система менеджменту у великих туристських організаціях, що відповідає за забезпечення умов, необхідних для виробництва і збуту туристського продукту: матеріально-технічне і фінансове обслуговування, складування, бухгалтерський облік, кадрове забезпечення, експлуатацію і ремонт обладнання. Відносини міжособистісні - відповідно до теорії людських відносин Р. Лікерта, менеджер має допомогти працівнику туристської організації відчути себе членом колективу, усвідомити важливість туризму як соціально-економічної діяльності, спрямованої на задоволення рекреаційних потреб людей, а також того місця, яке він у ньому займає.

 

Схожі за змістом слова та фрази