Головна
Українська Радянська Енциклопедія
Енциклопедичний словник-довідник з туризму
Юридична енциклопедія - Шемшученко Ю.С.
 
Головна arrow Енциклопедичний словник-довідник з туризму arrow у arrow УМОВИ РОЗМІЩЕННЯ (ACCOMMODATION TERMS)
   

УМОВИ РОЗМІЩЕННЯ (ACCOMMODATION TERMS)

- одна з найважливіших складових продукту туристського. Нерідко мотивація вибору готелю для туриста є принциповим моментом (бажання хоча б недовго пожити в комфортних умовах). До переліку У. р. належать:

1. Рівень (class) готелю чи пансіонату, що визначається за стандартною, прийнятою в країні (регіоні, економічній зоні) системою класифікації і підтверджуючим сертифікатом, що видається спеціальним органом, сертифікаційною або іншою палатою. Найуживаніша в світі класифікація - зіркова (The Star) (від * до *****). Однак, попри загальні рекомендації ВТО щодо систем класифікації готелів, кожна країна має свої особливості в класифікаційних вимогах. Так, тризірковий готель у Німеччині не адекватний тризірковому готелю у Франції або Італії. В останньому просто немає п'ятизіркових готелів через конфлікт з податковими відомствами (асоціації готелів у порядку протесту знизили всі класи готелів на одиницю, а за бажання відмінити підвищений клас обслуговування додають до зіркової позначки + , наприклад, ****+, що адекватно ***** за класом обслуговування і, відповідно, за ціною). Великі готельні ланцюги запроваджують власні класифікаційні схеми. Так, у Великій Британії поряд із зірковою класифікацією є й інші: "корони", "ключ", "місяці", "сонця", "алмази" та ін. Чим більше на вивісці готелю таких символів, тим вищий її клас. Однак трапляються ситуації, коли перший клас обслуговування виявляється найнижчим, наприклад, у США. Інколи використовується спеціальна класифікація, прийнята в певному ланцюзі готелів; часто у ваучерах (путівках) туристських або умовах контракту може бути просто зазначено розміщення в номерах економічного або бюджетного класу. Тому, обираючи готель, варто ретельно вивчити його характеристики і показники, які відповідають наведеній класифікації і символам.

2. Місце розташування (location) готелю визначається відстанню від готелю до міжнародного аеропорту (airport), ділового центру міста (downtown), моря (sea), інших цікавих туристських об'єктів (place of interest). Цей чинник важливий ще й тому, що туристи, не витрачаючи зайвих часу і коштів на транспорт, можуть пішки дістатися до найцікавіших визначних місць, заради яких вони і відвідали цю країну. Помешкання в передмісті (suburbs) може бути дешевшим. Для відпочинку обирають, як правило, тихе місце, якнайдалі від головної дороги (away from the main road). Туристи, які мандрують на автомобілі, найчастіше обирають мотель поблизу (nearby) автостради ( highway ).

3. Кількість поверхів у готелі й поверх (floor), на якому розташований номер, оскільки на верхніх поверхах бувають перебої у водопостачанні.

4. Розташування, площа і кількість кімнат, місткість і число спальних місць, оснащення устаткуванням і меблями та інші характеристики, що визначають вид номера: одномісний ( single ), двомісний ( double ), тримісний (triple ), апартаменти (apartment) або номер-люкс (suite), кімната з кухнею (studio). Вибір виду номера найчастіше визначається не бажанням, а фінансовим становищем туриста. Для груп прийнятий міжнародний стандарт двомісного розміщення.

5. Вид (view) з вікна кімнати (вказується в умовах розміщення при бронюванні, але бронюється за окрему плату). Це може бути номер з видом на море (with a view of sea), на сад (with a view of garden), на вулицю (with a view of street), на порт ( with a view of port) або навіть на місцевий ринок (with a view of market). Передостанній варіант досить небезпечний, оскільки можна отримати номер з вікном, яке виходить безпосередньо на димову трубу теплохода, який стоїть на набережній. Кімната може бути з балконом ( with a balcony ) або ложею. Для груп туристів такі умови, як правило, не резервуються.

6. Якість, розмір і тип ліжка. Кваліфікований менеджер при виборі готелю не тільки оглядає номер візуально, а й лягає на ліжко, випробовуючи його рівність, м'якість тощо. За типами ліжка поділяють на односпальні (single bed), двоспальні (double bed), два односпальні (twin single bed), два двоспальні (twin double bed), великі нестандартні (double-double ), королівські (queen-size, king-size), з балдахіном або розкішні водяні ліжка. Вибір залежить від комплекції туриста, його звичок, коштів і цілей подорожі. На прохання туриста в номер можна поставити додаткове ліжко або розкладачку (для дитини). Термін twin означає, що два ліжка поставлені поряд, - це інколи дратує туристів. Насамперед, за бажанням клієнтів такі ліжка розсувають. При бронюванні вид ліжка має бути вказано точно і погоджено з готелем.

7. Дуже важливою є наявність у номері гарячої води, душу або ванни. Однак у дешевому готелі або хостелі в номері може бути встановлений тільки умивальник, а ванна кімната і санвузол - одні на цілий поверх. Так, в Італії в приватних пансіонатах можуть бути чудові номери без умивальника і душа, але з біде. У розкішних алькасарах (alcazar) для заможних туристів встановлюються спеціальні ванни з гідромасажем - джакузі (Jacuzzi). Опис готельного номеру передбачає перелік

сантехнічного обладнання і зручностей. Поняття,

що вживаються в такому описі:

public bath - загальна ванна кімната на поверсі;

private bath I showei--ванна/душ у номері;

private bath/shower, WC - ванна/душ у номері, суміщений санвузол;

private bath/shower, private WC - ванна/душ у номері, окремий санвузол;

wash basin - умивальник.

8. Радіо і телевізор - важливий атрибут обладнання номера. В описі готелю неодмінно вказується комплектація номерів радіоприймачем, телевізором, телефоном. Набір таких зручностей істотно залежить від класу номера й готелю в цілому. Готель може бути взагалі без телевізорів, що характерно, наприклад, для ланцюгів християнських готелів, де замість цього в узголів'ї кожного ліжка є Біблія (the Bible ).

Терміни, що вживаються у відповідних розділах опису готелю:

radio/color TV - радіо, кольоровий телевізор в номері;

satellite TV - наявність у готелі супутникової антени;

without TV - без телевізора (наприклад, у християнському готелі); common, public TV - телевізор у холі.

Телефон є в кожному номері, найчастіше - місцевий з виходом, у місто через спеціальний набір і за окрему плату. Місцевий телефон важливий для спілкування туристів, які прибули в групі. Деякі туристи часто телефонують додому, зокрема бразильські - щойно поселившись у номері, вони насамперед повідомляють родичам свої останні новини. Тому деякі готелі при поселенні беруть з клієнтів депозит у розмірі 100-200 дол. США або блокують міжміський набір номерів. Телефон у готелях нерідко використовується як будильник-автомат. Ранкова побудка - важлива готельна послуга. Діловим людям телефон необхідний для роботи і спілкування. В деяких дешевих готелях постояльці можуть безкоштовно користуватися апаратом у загальному холі або в адміністратора. В готелях вищого класу додатковий телефонний апарат насамперед є у ванній. Терміни, що вживаються у відповідних розділах опису готелю: phone, telephone - телефон у номері;

without phone - без телефону;

public phone, call-box - телефон загальний палатний (телефон-автомат);

public phone free - телефон загальний безкоштовний (у холі готелю).

Необхідно попереджати туристів, що всі телефонні переговори, крім тих, що здійснюються в межах готелю, як правило, платні, а міжнародні переговори краще замовляти через портьє. При бронюванні послуг у готелі доцільно вказати номер телефону адміністрації і, крім того, передати його в інформаційних матеріалах агентам, які реалізують тури. Це слід зробити, щоб можна було зателефонувати туристам у готель за необхідності або надзвичайної ситуації. 9. Кондиціонер у номері (room with air-conditioning) необхідний в жаркому кліматі. Крім місцевого управління режимом кондиціонера, який встановлюється на стіні номера, в готелі може бути центр, пульт управління кондиціонерами. Заради економії вони можуть централізовано вимикатися на час відсутності туристів у номерах.

10. Міні бар (minibar, bar in room) - холодильник з камерою під ключ і сигналізацію, зручний, але дуже дорогий. Ключ від міні-бару вручається гостю разом з ключем від номера.

11. Аксесуари: фен для сушіння волосся (hairdryer) - обов'язково в готелях **** і вище, склянка чи бокал для води (glass, tumbler), стілець або крісло (chair), стіл (table), холодильник (refrigerator) тощо.

12. Сейф (safe deposit). У готелях трапляються крадіжки грошей і коштовностей. Тому важливо уточнити наявність сейфа і порядок користуванням ним. Вони бувають у адміністрації готелю або в номерах класу "люкс", де індивідуальний сейф встановлюється в кожному номері. Проте в Бразилії, наприклад, крадіжки (theft) трапляються так часто, що індивідуальні сейфи стоять у всіх номерах готелів, починаючи з класу ***.

У зв'язку зі збільшенням потоку туристів із країн СНД у зх. готелях крадіжки в номерах значно почастішали, оскільки кредитні картки вони використовують ще дуже обмежено, проте везуть із собою велику кількість готівки. Крім того, вони мають звичку ховати гроші в затишних місцях номера і забувати їх там при виїзді.

13. Порядок і періодичність зміни постільної білизни (frequency of change of linen), рушників (towels), загальне прибирання номера (general cleaning), миття склянок, прибирання сміття тощо залежать від класу готелю і розряду номера.

14. Наявність стоянки для машин і туристських автобусів (car parking) - бажаний і позитивний атрибут. У більшості розвинутих країн проблема паркування дуже складна, а якщо такої стоянки немає, то можна годинами кружляти навколо готелю в пошуках вільного місця, а потім платити за кожну годину стоянки. Крім того, в більшості європейських держав паркування в центрі міста (де якраз і розташовані головні готелі) просто заборонено. Ще складніше питання зі стоянкою автобуса. Тож, якщо власної (private ) стоянки готель не має, необхідно заздалегідь дізнатися, де (бажано, звичайно, якнайближче) й за яку ціну можна припаркувати транспортний засіб.

15. Умови для активного відпочинку. В гарному готелі обов'язково є спортивна зала, тенісні корти та інші спортивні майданчики, сауни, відкритий і закритий басейни, джакузі, масажні кабінети, перукарні тощо.

16. Харчування. Як правило, вартість номера включає ціну легкого сніданку. Вартість номера з напівпансіоном включає ціну сніданку та вечері. Повний пансіон передбачає триразове харчування, а іноді й традиційне чаювання. Бувають номери без харчування. Рекламні буклети пропонують бл. 10 різних планів харчування. У контракті, програмі, ваучері точно вказується, яке харчування, кількість страв і в який час має бути подано туристам. Таким чином, в описі туру, готельних послуг або замовлення неодмінно зазначається вид харчування (plan), його час (time for meal). Терміни, що вживаються у відповідних розділах опису готелю:

bed or without meal - без харчування; bed and breakfast - сніданок включений у вартість номера;

breakfast and evening meal - сніданок і вечеря; half pension ( half board ) - напівпансіон; breakfast and lunch and evening meal full pension

( full board) - повний пансіон.

Туроператори і укладачі каталогів різних країн використовують найрізноманітніші (звичні їм) позначення і абревіатури харчування, тому варто детально ознайомитися з усіма виносками в каталозі, що стосуються позначень і скорочень в описі послуг, або отримати достатні роз'яснення.

17. Умови розрахунків за основні й додаткові послуги - готівкою ( cash ), чеком ( cheque ) або кредитною карткою (credit card) - в останньому випадку слід уточнити перелік послуг, які підлягають оплаті кредитною карткою в готелі, ресторані, магазині (card accepted).

18. Знижки (discount) і націнки (extra change, extras). їх багато: сезонні, групові, соціальні, для дітей, для молоді, пенсіонерів тощо. Передусім вони застосовуються у святкові дні, дні важливих подій, релігійних свят, спортивних змагань тощо.

19. Розрахунковий час (cheek-in/out time), прийнятий в цьому готелі, і чіткість його дотримання. Важливо також уточнити умови бронювання й очікування гостей.

20. Вартість (price), адекватна набору послуг. Незважаючи на цей майже вичерпний перелік

У. p., на практиці можуть зустрічатися й неочі-кувані ситуації, тому туристам, організаторам турів доцільно ретельно знайомитися з У. р. не тільки за каталогами, а й особисто, оглядаючи пропоновані помешкання; за можливості варто переглянути відповідні фото-, відеоматеріали та ін. Крім того, слід пам'ятати, що в кожному готелі, крім загальних, є свої правила й обмеження. Так, існують готелі тільки для тих, хто не палить (або навпаки - для любителів міцних сигар, наприклад, на Кубі), в інших - заборонено проживання клієнтів з дітьми або домашніми тваринами; можуть виникнути також незручності й обмеження за релігійною ознакою.

 

Схожі за змістом слова та фрази